Campagnes zoals Operatie Steenbreek beginnen hun vruchten af te werpen. Dat stelt Tuinbranche Nederland. De omzet in planten steeg afgelopen jaar een stuk harder (met 11%) dan de omzet van tegels (met 6%). Steeds meer mensen beseffen de rol die groen speelt bij het opvangen en laten passeren van water, en het afkoelen van de omgeving bij hitte.

Ook zijn de mooie cijfers mede te danken aan de dynamiek op de woningmarkt: “Er waren meer aangelegde tuinen bij nieuwbouwprojecten. En consumenten trekken ook weer geld uit voor het opknappen van bestaande tuinen”, aldus Brenda Horstra namens Tuinbranche Nederland.

De tuinbranche heeft een uitstekend jaar achter de rug. De omzet steeg met ruim 7 procent naar 3,9 miljard euro; de grootste stijging in tien jaar tijd. De sector nadert het omzetrecord van 4 miljard euro van net voor de laatste economische crisis.

Operatie Steenbreek Groningen
‘Een mooi resultaat’, aldus Marc Remijn, gemeente Groningen. ‘In Groningen gaan we door met Operatie Steenbreek. Met verschillende acties, met ondersteuning bij de aanleg van geveltuinen, cursussen tuinieren voor nieuwbouwers en met de televisieserie GoudGroen die vanaf mei weer te zien is op OogTV en waar Groningers onder andere inspiratie kunnen opdoen voor een groene tuin.’

BRONANP

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *